x
New!

BLUE FIRE kiosk

Simplify your self service with the highly adjustable BLUE FIRE kiosk. Connect with your customer now! Engage, inspire, register, checkout, entertain and inform

show me more

Interactive kiosk by Pan Oston

Met de interactieve kiosk van Pan Oston verbetert u uw klantinteractie, service, binding en zelfs verkoop. Een interactieve Self Service terminal is de kans op het verbeteren van klantbeleving en doorstroming. De kiosk kan volledig geïntegreerd worden met uw omnichannel- of organisatiestrategie. Modern klantcontact, door Pan Oston!

Als marktleider met 45 jaar ervaring in checking out en Self Service oplossingen bieden wij u het beste design voor een interactieve kiosk op maat. Wij verzorgen het gehele proces van begin tot eind, inclusief concept design, productie, hard-en software, implementatie, service en onderhoud.

Onderdeel van ons productportfolio zijn: informatie terminal, digital signage, betaalzuilen, gaming and betting terminals, registratie zuilen, (pre)-order kiosk, digitale receptie en OV-zuilen.

Simplify selfservice met de interactieve kiosks van Pan Oston.


let's contact

Retail

Een digitale informatiezuil of een Self Checkout kiosk past bij de ‘hybride customer journey’ , want we zien steeds vaker on- en offline kanalen in elkaar overlopen. We bevinden ons in een zogenoemde omnichannelfase. In een retail omgeving zien we daarom ook steeds vaker dat een digitale informatiezuil de consument helpt bij het digitaal verkrijgen van extra productinformatie of het doen van een additionele bestelling in de winkel. Ook zien we de kiosk, en dan met name in de supermarkten of doe-het-zelf winkel, terug als Self Checkout.

Would you like to know more?let's contact

Gaming and betting

Speciaal voor kansspelen opgebouwde gaming and betting kiosk biedt plezier en gemak voor klanten en stroomlijnt de transacties voor de eigenaren van gaming and betting shops. Of het nu gaat om traditionele cash in and cash out transacties, inschrijvings- en loyaliteitplatforms, Sportweddenschappen, evenement tickets en digitale signage, er is een gaming and betting kiosk mogelijk voor elke klantengroep.

Would you like to know more?let's contact

Hospitality

Waar traditioneel een host de consument weet te ontzorgen zal in dit geval de touchkiosk deze hospitality rol op zich gaan nemen. Een kiosksysteem voor toerisme en hospitality is geschikt voor het maken van reserveringen, online inchecken, de weg wijzen, regelen van tickets voor een theatershow, bioscoop films, plaatsen van bestellingen in restaurants of take a way meal, etc.

Would you like to know more?let's contact

Healthcare

In een zorg gerelateerde omgeving helpt een digitale healthcare kiosk de bezoekers op weg. Zo kunnen bezoekers zichzelf eenvoudig registreren en aanmelden voor een specialist met de digitale aanmeldzuil. Met de interactieve informatiezuil kan men bijvoorbeeld ook de juiste route vinden of direct andere informatie opvragen. Daarnaast kunnen transacties, zoals indienen van verzekering of betalingen van medicijnen via de kiosk worden afgehandeld.

Would you like to know more?let's contact

Digital reception

Een digitale receptie in de vorm van een kiosk kent vele gezichten. Bij een hotel kan een gast zichzelf via de digitale kiosk aanmelden, een sleutelpasje krijgen en additionele diensten als roomservice bestellen. Bij bedrijven of (overheids-) instellingen - en zeker in multifunctionele gebouwen - is er dankzij de digitale receptie geen ontvangstreceptie meer nodig. Ook hier kan de bezoeker zichzelf aanmelden, waarna er een signaal gaat naar de persoon waarmee een afspraak is gemaakt.

Would you like to know more?let's contact
New!

BLUE FIRE kiosk | Red Dot Design Award 2018

Deze multi-inzetbare BLUE FIRE kiosk ‘simplifies self service’. Het is ontworpen om uw interactieve klantproces op de meest intuïtieve manier te vereenvoudigen en te versnellen. De standaard kiosk is functioneel te configureren en klaar voor afrekenen, pre-order, registratie, inchecken, inspiratie , informatie en nog veel meer.

De BLUE FIRE kiosk is bekroond met de prestigieuze Red Dot Design Award 2018.
Nu ook verkrijgbaar in Compact versie, zie meest rechtse tabblad hieronder. let's contact

Video
Introduction
Specifications
BLUE FIRE compact

Introductie

Ontdek de BLUE FIRE Kiosk, deze interactieve kiosk is krachtig in zijn eenvoud. De basis configuratie is per marktsegment functioneel aan te passen. Door de toepassing van slimme hard-en software componenten biedt u uw klanten een geheel eigen gebruikerservaring. Dit unieke en frisse design past uitstekend in uw omnichannel organisatie en is de ideale oplossing voor zelfbediening.

De modulaire benadering biedt u altijd de juiste configuratie voor uw touchpoint. Functionaliteiten worden aangepast aan uw klantbehoeften. U kunt functioneel opschalen van basisfunctionaliteiten naar full options. 

BLUE FIRE biedt:
  • Uniek design
  • Ergonomisch gebruiksgemak
  • Configureerbare hardware
  • Meerdere klantfuncties
  • Software integratie
  • Service en onderhoudsgemak (remote)

Specificaties

Uw BLUE FIRE kiosk is functioneel te configureren naar de gewenste customer experience. We adviseren u graag bij het samenstellen van de beste Bluefire kiosk oplossing voor het verbeteren van de klantdoorstroom, klantbinding, service en beleving.

Standard specs
  • PCAP touchscreen 22 / 24 inch. (Landscape or portrait) , 27 inch. (Landscape)
  • Windows or Android PC
  • Wit gepoedercoate behuizing
Full options
  • Pin apparaat
  • 2D Barcode scanner
  • Bon printer
  • E-IDreader
  • Webcam & Microfoon
  • Speaker
  • Signature Pad
  • NFC reader
  • IBeacon technology
  • Cash management
  • RAL colour of choice body
  • Glasplaat voor interactief scherm
  • Floor plate for free standing
  • Led communication ring


De BLUE FIRE Compact is familie van de Red Dot awarded BLUE FIRE kiosk en is speciaal ontworpen als instap model. Hiermee is deze kiosk kosten efficiënt en heeft het een nog kleinere footprint dan zijn grotere broer. Geschikt als self-order kiosk, informatie kiosk, webshop-, registratie- of betaal zuil.

Ook bij de BLUE FIRE compact zijn de interactie vlakken intuïtief en ergonomisch gepositioneerd. De BLUE FIRE Compact is naargelang de functionele wensen flexibel uit te rusten met verschillende hardware componenten. 

Specificaties: 
  • Flexibel in besturingssysteem, zoals Windows, Android, IOT, Linux 
  • Touchscreen: 22/24/27, portrait / landscape, flexibiliteit voor verschillende merken 
  • Printer 
  • Scanner 
  • NFC 
  • Pin + Chip 
"Simplicity is the ultimate form of sophistication"

Leonardo Da Vinci

The sky is the limit

Wanneer u een vraagstuk bij ons neerlegt bieden wij u een wereld aan mogelijkheden. U zou kunnen zeggen; ‘The sky is the limit’. Waar het uiteindelijk om gaat, is dat we toewerken naar ‘the ultimate interactive kiosk’, waarmee u eenvoudig uw klanten de beste service kunt bieden.

We blinken uit in visualisatie en design. Samen met u denken we na over de beste oplossing voor het verbeteren van de klantendoorstroom, beleving, winkelrouting, footprint en ergonomie. Een vertaling van de wensen en eisen levert een compleet, intuïtief en compact zelfservice meubel op.

Van concept tot prototype visualiseren wij uw oplossing. Vanuit onze eigen productie en assemblage faciliteit leveren wij de terminals Plug & Play op. De benodigde hard- en softwarecomponenten worden integraal in het totale eindproduct samengebracht met de expertise van een selecte groep ICT partners.

Met het oog op de snelle technologische ontwikkelingen lijkt ook hier ‘ The sky is The Limit’. Zelfservice technologie biedt verassende kansen. Een groot deel van uw klanten zien al lang geen verschil meer tussen on- en offline (verkoop) kanalen. Zij willen eenvoudig gezegd; gemak, beleving en interactie. Zij willen optimale service en direct geholpen zijn. Dit is waarom klanten heel gemakkelijk schakelen tussen persoonlijke aandacht en zelfservice mogelijkheden in de vorm van een kiosk, informatie- of oplaadzuilen, Selfscan of Self Checkout.

  • printing
  • scanning
  • paying
  • indentifying
  • information
  • advertising
  • connecting
Afhankelijk van de functie van de kiosk kan er hardware geïntegreerd worden voor het printen van een kassabon, kortingscoupon, parkeerkaart, OV kaart, ledenpas, etc.

ReceiptTicketsPlastic cards
Een goed in het design opgenomen scanner is een must voor elke kiosk. Met scanning wordt een kiosk dé touchpoint waarmee uw klanten zelf in staat zijn producten, digitale tickets, toegangskaarten, parkeerkaarten en andere zaken te scannen. Hierdoor kunnen zij zichzelf registreren of toegang verschaffen.

Ticket scannerKaartlezerBarcodeNFC
Een van de veel voorkomende functies van een kiosk is het doen van betalingen. Dit kan middels pin pas, contant geld, special coins of loyalty card. Zowel geïntegreerde cash oplossingen als contactloos betalen is geen enkel probleem.

CardCashTouchlessSpecial coins
Een kiosk is uitermate geschikt voor identificatie. Denk aan het scannen van een klantenkaart bij winkels, maar ook aan registratie van producten, evenement tickets of het inchecken bij een ziekenhuis en mogelijkheden tot identifying middels paspoort, identiteitskaart of ledenpas.

BarcodeRFIDNFC
Information kiosk geven een boost aan de interactie en betrokkenheid van uw klanten. Het is een manier om uw klanten te voorzien van extra product informatie en klant specifieke of centraal gestuurde advertising. Ook voor way-finding word een informatie terminal veelvuldig ingezet.

Touch screenSpeakersCameraAdvertising
Gekoppeld aan uw loyaliteitsprogramma kunt u klant specifieke advertenties tonen via de kiosk. We noemen dit ook wel narrowcasting of digital signage. Advertising is een manier van persoonsgerichte up- and cross selling. Op deze manier krijgt een kiosk een stevige plaats binnen uw verkoopstrategie.

Narrow castingDigital signage
Op vele manieren kunnen we contact maken met de devices van uw klanten (Wifi, Bluetooth, RFID, Ibeacon). Door deze connectiviteit kunnen klanten sneller geholpen worden, speciale aanbiedingen en feedback ontvangen, zichzelf registreren, etc

WifiBluetoothRFIDIbeacon

Cases

cases overview
client:
Albert Heijn
what:
Scan & Go kiosk
goal:
Selfscan and Self Checkout
functions:
paying scanning identifying
Self Service checkout kiosk
Albert Heijn kiosk 3
Albert Heijn kiosk close up
Albert Heijn SCO kiosk 1
Albert Heijn SCO kiosk

Scan & Go kiosk van Albert Heijn

Albert Heijn voegt scan&go toe aan alle winkels waar klanten nu al met de handscanner of mobiele telefoon kunnen zelfscannen. De verschillende vormen van zelfscan worden gecombineerd in één betaalpaal waar alle zelfscan-klanten hun boodschappentrip makkelijk kunnen afronden. Twee Albert Heijn-winkels in Wageningen en Amersfoort hadden in maart 2017 de primeur.

Albert Heijn heeft Pan Oston in 2016 gevraagd om een compacte Scan & Go kiosk te ontwikkelen. Dit compacte meubel is zowel een Self Checkout (SCO) alsook een Scan As You Shop oplossing (SAYS). Alle leerpunten bij de eerder geleverde versie in de Albert Heijn ToGo winkels zijn meegenomen in die nieuwe intuïtieve en compacte Scan & Go kiosk.

Zowel de zogenoemde handjes & mandjes klanten kunnen dit meubel als SCO gebruiken, alsook de klanten met de grote boodschappen die vooral de Scan As You Shop functionaliteit gebruiken. Het voordeel van deze oplossing is dat de klant niet al voorin de winkel zijn of haar keuze moet maken voor het al dan niet zelf scannen. De keuze kan nog gemaakt worden als men de wachtrij bij de kassa te lang vindt.

let's contact
client:
Booxware
what:
Betting terminal for Tipico
goal:
Engage, transaction, subscription loyalty platform, sports booking
functions:
paying scanning identifying digital signage
Betshop kiosk
Tipico betshop
TIPICO Zuffenhausen (overzicht)
TIPICO Zuffenhausen

Booxware Gaming and betting kiosk Tipico

In 2015 kwam Booxware, hard- en software ontwikkelaar voor sportsbetting, in contact met Pan Oston. De initiële vraag ging over de ontwikkeling van een kiosk als uitbetaalsysteem van sportweddenschappen. Begin 2016 werd in Düsseldorf uitgebreid gesproken over doel, functionaliteit en design van het meubel. Uiteindelijk werd er besloten een volledig nieuw design te laten maken van de bestaande kiosk. In concurrentie met 4 andere partijen kon Pan Oston zich onderscheiden in design en prototype. In co-creatie is er in opdracht van Booxware een compleet gaming and betting kiosk voor Tipico ontwikkelt. Tipico is marktleider voor sportweddenschappen in Duitsland en heeft circa 1.400 bettingshops.

Vanaf design, hardware en software hebben wij samen met onze partner Merlin Technology een uniek en integraal kioskmeubel ontwikkeld. Inmiddels zijn er een groot aantal systemen, zowel sta- als wandmodellen, geleverd.

Van traditionele cash in and cash out transacties naar inschrijvings- en loyaliteitplatforms; Sportweddenschap, evenement ticketing en digitale signage. Een gaming and betting kiosk moet aan een heel aantal eisen voldoen. De terminal en beeldscherm moeten tegen een stootje kunnen. De terminal moet qua design een uitnodigende vorm hebben die goed past in de huisstijl en uitstraling van de bettingshops. Uitgangspunten voor gebruik en userinterface zijn simpel en intuïtief.

Vanuit de assemblagehal van Pan Oston en na een uitgebreide functietest worden alle kiosk systemen volledig stekkerklaar bij de eindklant afgeleverd. De bettingshops krijgen zowel remote ondersteuning als het gaat om software en 1e lijns-service als het gaat om hardware en mechanische componenten. Al in de design- en engineeringsfase is er ten aanzien van service goed nagedacht over de positionering van de hardware componenten zoals de muntenproever en biljetlezer. De positionering is zodanig, dat de componenten eenvoudig te bereiken en te vervangen zijn.

“If your mother can fix the terminal then it’s a good product”.Dimitry Völkle
“Het geheim van de samenwerking tussen Pan Oston en Booxware zijn de korte en directe communicatielijnen”, aldus Dimitry Völkle, directeur Booxware. “Al vanaf het eerste moment communiceren we veel en houden we elkaar heel geregeld op de hoogte”. Op de vraag wat er voor gezorgd heeft dat Booxware voor Pan Oston koos, geeft de heer Völkle aan dat dit een makkelijke vraag is. “We werden erg enthousiast van het design. Onze eisen en wensen werden goed begrepen. Dit zagen we duidelijk terug in de vertaling en het design van onze gaming and betting kiosk. Booxware staat voor kwaliteit en verwacht dezelfde kwaliteitsstandaard van haar leveranciers. Pan Oston is zo’n leverancier. Europese bedrijven werken daarnaast met dezelfde handelsafspraken”. Eerlijkheidshalve kan in een dergelijk traject niet alles vlekkeloos gaan, daarom zijn wij benieuwd naar de reactie van de heer Völkle hierop. “Problemen of uitdagingen komt men altijd wel tegen, maar door de korte communicatielijnen zijn deze snel weer opgelost.”

“Pan Oston makes a difference and knows how to translate wishes into unique customer design”Dimitry Völkle

let's contact
client:
TEDI
what:
Selfscan terminal
goal:
Inform and Self Checkout
functions:
paying scanning identifying
checkout Terminal
Renderfile_tedi_final models 2.6
Tedi_final render Self Scan
TEDI

Zelfscan en informatie kiosk TEDI

TEDI, een Non Food discountketen met 1500 filialen in Europa, kwam in 2015 vanuit een zoektocht naar de mogelijkheden van selfservice bij Pan Oston terecht. Een selfservice kiosk die reeds voor één van onze andere klanten was gemaakt inspireerde hen. Zo kwam het dat Pan Oston voor de TEDI winkels ook een dergelijke zelfscan kiosk mocht ontwikkeling.

Deze kiosk was bedoeld voor zogenoemde handjes en mandjes klanten. Dit zijn klanten met een kleine hoeveelheid producten. Dit selfservice meubel diende als zelfscan kiosk, registratie- en informatiepunt. Door de ranke vormgeving konden we de footprint zo klein mogelijk houden.

let's contact
client:
Versplatform Nederland
what:
Information kiosk
goal:
Inform and advertise
functions:
narrow casting
Informatiezuil Verspaltform
Versplatform Nederland klein_2_wit+BLAUW
Versplatform Nederland klein_3_zwart
Versplatform Nederland productie
Versplatform staand

Tablet zuil Versplatform Nederland

Versplatform Nederland is een organisatie dat vers-specialisten op het gebied van marketing, communicatie en sales ondersteund. In deze hoedanigheid ondersteunt Versplatform Nederland ook de Keurslagers. Toen de overheid eind 2014 van de Keursslagers ging verwachten dat zij hun klanten zouden voorzien van allergeneninformatie, heeft het Versplatform Nederland deze informatievoorziening voor de gehele branche opgepakt en Pan Oston gevraagd hiervoor een slanke tablet kiosk te ontwikkelen.

Middels deze tablet kiosk kan er centraal gestuurde allergeneninformatie aan klanten worden gegeven over de verkochte producten. De Keurslager voldoet hiermee aan de gestelde eisen.

Het moest een kiosk worden met een tablethouder dat eveneens kan dienen als een fysiek folderrek. Doordat er gekozen is voor een vrijstaand model is data en voeding gemakkelijk te plaatsen. Belangrijker is nog dat de module aan de achterkant van de kiosk zo ontworpen is, dat de verschillende merken tablets eenvoudig geplaatst kunnen worden.

let's contact
client:
Prodata Mobility Systems
what:
Outdoor payment terminal
goal:
Register and checkin point
functions:
scanning identifying
Registratie zuil OV-Chip
ov kiosk 2
ov kiosk 3
OV kiosk
Prodata ov chip betaal zuil

OV Chip Kiosk

Via Prodata Mobility Systems kregen we de opdracht om een volledig nieuwe outdoor betaalterminal te ontwikkelen en te produceren. Na een uitgebreide design studie ten aanzien van gebruik, weersomstandigheden, ergonomie en vandalisme is er een incheckpoint voor het Openbaar Vervoer ontwikkeld, die de meeste Nederlandse treinreizigers wel eens van dichtbij hebben gezien.

Klimaatbeheersing was een belangrijk onderdeel van deze betaalterminal. De terminal met al haar hard- en software moest wel kunnen ademen via een rooster, maar mocht niet nat worden. Dit is een uitdaging voor een outdoor kiosk in een openbare ruimte, waar men rekening moet houden met vandalisme en wisselende weersomstandigheden. Om dit te ondervangen heeft Pan Oston speciaal een membraamfilter ontwikkeld . Voordat de terminal in gebruik kon worden genomen zijn er verder nog een heel aantal IK- en IP classificatie testen op de behuizing uitgevoerd.

Het service en onderhoudsgemak van de terminal was een belangrijk vereiste. De kiosk is daarom zo ontwikkeld dat een service monteur in een splitsecond de storing kan verhelpen. De uitneembare kap van de kiosk, met geïntegreerde hard- en software, is in één keer plug and play te vervangen. Hierdoor ontstaat er een hoge mate van up-time en kan de kiosk door de reizigers snel weer in gebruik worden genomen.

let's contact
client:
CJIB in opdracht van Merlin
what:
Payment & transaction kiosk
goal:
Transaction fines , process administration
functions:
paying scanning identifying
Betaalterminal CJIB Merlin
2015-09-29 RFE Merlin_CJIB
CJIB levering

Betaalkiosk Centraal Justitieel Incasso bureau

Ze worden al ‘flappenhappers’ genoemd: de betaalkiosk van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB). Via deze betaalzuil kunnen boetes direct contant of met pin worden betaald, waarna het geld via de betaalkiosk rechtstreeks bijgeschreven wordt op de rekening van het CJIB.

In 2015 leverden Pan Oston het CJIB 200 betaalterminals met als doel minder administratie voor agenten en marechaussees en een eenvoudiger verwerkingsproces van de betalingen. Iedereen kent het CJIB als de incasso-instantie van verkeersboetes. Maar het CJIB zorgt ook voor de inning van andere geldboetes, zoals die van snelrechtzaken. Bijvoorbeeld mensen zonder vaste woon- of verblijfplaats of buitenlandse overtreders, zij moeten hun boete direct vereffenen op het bureau.

Merlin vroeg Pan Oston in 2015 om samen met hen deze betaalkiosk voor het CJIB te ontwikkelen. Er is een vertaalslag gemaakt van concept idee naar een seriematig produceerbaar model, waarbij de integratie van de hard- en software en de serviceability een belangrijk kenmerk was. Naast het staande model volgde ook nog een mobiel tafelmodel. De uitgangspunten waren gelijk, met als toevoeging dat het compact moest zijn. Het moest een mobiel en dus te dragen model worden. Uitdaging was dat het geen netwerkaansluiting had en dus middels 4G een draadloze verbinding moest maken. Bij een stalen behuizing is dat een hindernis die we met goed vervolg hebben kunnen nemen.

let's contact

How we do it


Concept idee

Middels brainstorming, ondersteund door aanwezige klant- en marktkennis, ontstaan samen met u de beste ideeën.

Research & Development

Op basis van oriëntatie, onderzoek en ervaring worden de eerste visualisaties en technische specificaties uitgewerkt. Keuze van hardware, software en user interface (GUI & UX) vormen de kaders voor het verdere proces.

Engineering & prototype

Ontwerpstudie wordt praktijk. Eerste prototype in de vorm van een mockup. De kiosk wordt, modulair, zowel It-technisch als werktuigbouwkundig opgebouwd, uitgeëngineerd en getest.

(Metaal) productie

Modern uitgeruste productiefaciliteiten op verschillende plekken in Europa.

Assemblage faciliteit

Volledige assemblage van de kiosk en integratie van hard en software. Plug and play eindresultaat.

Onsite installatie

Minimale installatietijd door integratie componenten en Plug & Play meubels.

Optimale service

Ervaren service-medewerkers en service partners staan in de verschillende landen voor u klaar om uw interactieve kiosk in topconditie te houden.
45 years of experience
6 countries
140 specialists

Okay. Lets interact!

I would like to know more

name
phone
email
message
send
De gegevens die u via dit formulier achterlaat worden uitsluitend gebruikt om u van dienst te kunnen zijn en daarmee een antwoord te kunnen geven op uw vraag. Meer informatie vindt u in onze privacystatement.
Lees meer